Hvem er vi

Boelholm er en indbydende institution med en rar atmosfære hvor alle føler sig velkommen. Et sted hvor der er plads til at den enkelte kan udvikle sig.

Børnehuset Boelholm ligger midt i Stenløse by i naturskønne omgivelser.
Vi er en lille institution med 2 vuggestuegrupper og 3 børnehavegrupper med i alt cirka 70 børn. Vi har mange små og store rum som vi bruger til at skabe gode og rare læringsmiljøer.

Det særlige ved Boelholm er at vi kan skabe så mange gode læringsrum hvor man kan fordybe sig og hvor der ikke sker afbrydelser af læringen. Der er en åben struktur hvor der er mulighed for leg på tværs af grupperne. På den måde styrker vi sociale muligheder.

Pædagogisk arbejder vi ud fra De nye styrkede lærerplaner med fokus på sprog, Motorik og bevægelse, natur og science og kultur og traditioner.

For at skabe høj trivsel i børnegruppen, arbejder vi med det pædagogiske værktøj Fri for mobberi. Samt barnets bog, som styrker barnets identitets følelse.

Vi er et hus der vægter at fejre traditioner ved alle højtider.  f.eks ved fastelavn, sankthans, halloween og jul. Derudover har vi traditioner omkring overgang fra vuggestue til børnehave og i forbindelse med at børnene skal i skole.
Vi har et engageret forældreråd der planlægger sommerfester, julearrangement og fotoweekend.

Vi har en meget velfungerende madordning som vi har haft i mange år samt en forældrebetalt frugtordning. Denne ordning styres af forældre. Man betaler et beløb hver måned og så bliver der købt frugt og brød ind til formiddags- og eftermiddagsmad.

Vi har et godt og tæt forældresamarbejde som vi vægter meget højt. Vi tilbyder samtaler 3-6 mdr efter start samt overleveringssamtale ved overgang til børnehave og skole. Derudover afholder vi samtaler efter behov.