De trygge overgange

Boelholm er en integreret institution med 2 vuggestue grupper og 3 børnehavegrupper. Vi har et tæt samarbejde og holder hver fredag fælles fredagssamling med sang og musik.

Når et vuggestue barn er ved at skulle starte i børnehave, vægter vi at besøge børnehaven med barnet og spise med i den nye gruppe.

Vi har et samarbejde med skolerne i Stenløse. 1-2 måneder før barnet skal starte i skole, tager vi rundt og besøger skolerne med de børn der skal gå der. Vi laver en dækserviet, af billeder fra børnehavetiden, som barnet kan have med i skolen, som led i en tryg overgang. Vi sender primært børn til skoler i distrikt Stenløse som er Lærkeskolen, Bækkegårdsskolen, Stengårdsskolen og Veksø skole. Derudover har vi en del børn der starter på Stenløse Privatskole.